OYB - Oh Yeah Baby är en blogg om sömnad. Jag syr framförallt barnkläder och då främst till mina tre egna barn. Ibland smyger sig lite annat pyssel in.

fredag 15 oktober 2010

Elefantset

Elefanttyget ("glada elefanter") från Znok är verkligen så himla fint tycker jag! Sonen gillar det med jättemycket. Tycker det är så synd att Znok inte längre säljer de ursprungliga färguppsättningarna...
Jag sydde först en raglantröja med elefanttyget i livet, turkosa ärmar (jersey från Jny) och bruna muddar/hals (SoS).


















Till den hade jag tänkt ha ett par turkosa velourbyxor. men när jag sytt ihop byxorna och de låg och väntade på att få muddar påsydda så tyckte jag att de nog skulle bli lite för enkla att ha till så jag fick för mig att jag skulle applicera en elefant från tröjans tyg framtill på byxan. Det var inte helt enkelt eftersom jag redan sytt ihop dem, var lite ont om plats när jag tryckte in dem i symaskinen...men det gick, skam den som ger sig ;-) Tyckte elefanten livade upp byxorna. (Velour och mudd från Jny)























Setet är redan använt, A ville ha det på sig direkt det blev färdigt.






12 kommentarer:

  1. Jättefint set!!
    Gillar det bruna ihop med det turkosa!!

    SvaraRadera
  2. Härligt set! Fint med turkosa ärmar på tröjan.

    SvaraRadera
  3. Åh så kul att han gillar det:) Jättefint!/Johanna

    SvaraRadera
  4. Jag förstår att det användes direkt! Det var ju jättefint!

    SvaraRadera
  5. Supersnyggt set, brunt och turkost är riktigt fina ihop :) Mycket fint att titta på här :)

    SvaraRadera
  6. Snyggt! Jag gillar också turkost och brunt tillsammans, har precis sytt i dom färgerna jag med :)

    SvaraRadera
  7. Ursnyggt. Brunt och turkost är ju så snyggt:)

    SvaraRadera
  8. Elefanttyget är super fint, kul med applikationen på byxorna!

    SvaraRadera
  9. Jättefint set å verkligen pricken över i med elefantapplikationen på byxorna.

    SvaraRadera
  10. Vad kul att du hittat till min blogg och ännu roligare att jag hittat en blogg att läsa :-)
    Du är ju så duktig!
    Det här elefanttyget är ju bara helt underbart!!!
    Jag har det bruna med rosa elefanter och det är en av favoriterna :-)

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar! Orden värmer så!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...