OYB - Oh Yeah Baby är en blogg om sömnad. Jag syr framförallt barnkläder och då främst till mina tre egna barn. Ibland smyger sig lite annat pyssel in.

lördag 25 februari 2012

Iris visa

Iris visas tryck är bara så sött (klicka på bilden så blir den större), och att tyget sen är en supermjuk ekologisk bambuinterlock gör att det verkligen passar bra till bebiskläder tycker jag.


Blev en omlottbody med vita kanter och då passar ett par vita muddisar fint till.


Material: Grön bambuinterlock Iris visa från Strömming, vit interlock Jny, vit velour SoS, vit muddväv MT och vita plasttryckknappar Assunta.
Mönster: Bodyns mönster är ett hopkok (av ett flertal olika Ottobre och köpebodys som A hade när han var liten) och eget till muddbyxan.

8 kommentarer:

  1. Vad vårigt och härligt. Och smått! Ser nästan ut som dockkläder :)

    SvaraRadera
  2. Men så sött tyg!! Setet är kanonfint, det är alltid extra roligt när man får sy så litet!

    SvaraRadera
  3. Underbart vårigt, älskar det där tyget...!

    SvaraRadera
  4. Gud så fint!!! Bambutygerna är så himla gosiga och mjuka!!!

    SvaraRadera
  5. Den var kjempefin!! Jeg elsker bambusstoff, det er så mykt og godt...

    SvaraRadera
  6. Åhhh så sött tyg, det blev jättegulligt. Alltid kul att göra ett helt set.

    SvaraRadera
  7. Åh så fint och vårigt (som någon annan också skrev). Jag är så ledsen att det bara fanns kvar i lila när jag beställde från Strömming.

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar! Orden värmer så!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...