OYB - Oh Yeah Baby är en blogg om sömnad. Jag syr framförallt barnkläder och då främst till mina tre egna barn. Ibland smyger sig lite annat pyssel in.

torsdag 12 april 2012

Turkosa moln

Ett set i de turkosa molnen till lillprinsen här hemma, det är ju liksom ett "måste" ;-) Har använts väldigt flitigt.



Blev ett par olika mössmodeller också, tänkte att jag prövar några olika och ser vad som gillas bäst.

Material: Turkos molninterlock från Jny (den äldre tryckningen, tycker den turkosa färgen är så mycket klarare och vackrare än de nyare), vit interlock även den från Jny, vit velour Sos, vit muddväv MT och plasttryckknappar Assunta.
Mönster: Omlottbody strl 50 modifierat Ottobre, byxor strl 50 egna, vanlig mössa eget, knutmössa eget, hjälmmössa eget och hjälmmössa utan band modifierat Ottobre.

3 kommentarer:

  1. Verkligen superfint set! Vilken mössmodell blev favoriten då? :-)

    SvaraRadera
  2. Tack:-) Vilken som blev favoriten, tja i och med att de var i interlock alla så har den vanliga modellen suttit bäst, men annars i andra set då jag sytt mössorna i jersey är knutmodellen favorit tror jag.

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar! Orden värmer så!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...