OYB - Oh Yeah Baby är en blogg om sömnad. Jag syr framförallt barnkläder och då främst till mina tre egna barn. Ibland smyger sig lite annat pyssel in.

söndag 30 september 2012

Öljetter



Denna tröjan till storebror påbörjades i början av sommaren men avslutades inte förrän ganska så nyligen. Jag drog mig nämligen så för att göra öljettsprundet med snörena framtill, och det var allt som var kvar att göra. Men så tog jag tag i det en eftermiddag och det var faktiskt inte alls svårt! Och nöjd blev jag också, och ändå var det första gången jag gjorde denna sprundvariant. Så denna variant kommer jag definitivt att göra fler gånger nu!
Varför skjuter man upp saker som man inte gjort tidigare för att de verkar lite besvärliga?? - många gånger så är de faktiskt ganska enkla och snabba bara man väl tar tag i dem. Och det är ju faktiskt lite kul att utmana sig själv att göra just saker som man inte gjort innan och/eller som man tycker är besvärliga, så det har jag fortsatt jag med - bildbevis kommer snart här i bloggen!

4 kommentarer:

  1. Snyggt! Och det ser så proffsigt ut! Jag är likadan, drar mig in i det längsta för nya sy-saker, så brukar det vara rätt lätt ändå när man väl gör..

    SvaraRadera
  2. Jättesnygg!
    Kul att det gick lätt och bra när du väl gjorde det sista. Jag drar mig precis som du för nya "farligeter", men när jag väl har klarat de nya momentet så undrar jag vad jag oroat mig för (jag har precis ett sånt projekt i syrummet just nu) :)

    SvaraRadera
  3. Det blev ju riktigt snyggt! Kanske jag också vågar... :)

    SvaraRadera
  4. I’m not that much of a online reader to be honest but your blogs really nice,
    keep it up! I'll go ahead and bookmark your site to come back later on. Many thanks

    Also visit my web page ... skinny jeans

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar! Orden värmer så!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...